EXTERNA PRÖVNINGAR

Externa prövningar

New Paragraph

Externa prövningar

Prövningar från elever med avslutad gymnasieexamen. Elever kan ansöka om prövning i de ämnen som för närvarande bedrivs på Lundsbergs skola (kursen måste också ha varit en del i elevens gymnasieutbildning genom att finnas i elevens studieplan, ha fått betyg i kursen) I de fall kursen inte finns med i elevens betygsdokument hänvisas eleven till vuxenutbildning (komvux)

En prövning innebär att du som ansöker om prövning:

• anmäler dig samt betalar
  • får besked av din examinator om en prövningsinstruktion (ex vad målen är, lämpligt material, hur prövningen går till, kan vara obligatorisk litteratur, såväl muntligt som skriftligt prov)
  • Lundsbergs skola förbehåller sig rätten att fatta beslut om prövningen kan äga rum eller inte!
    Detta beroende på tid samt arbetsbelastning hos respektive lärare.

Kostnad 500 kr per kurs som ska prövas, inbetalas till Bg  nummer 819-9481

Har eleven läst på en annan skola än LS behöver även betygsdokument bifogas (som pdf).

Löpande ansökningstid för VT 24 , sista ansökningsdag 1 /4 2024

När vi fått in ansökan samt betalning får de besked om examinator. Handläggningstiden för löpande ansökningar är ca 1 vecka efter registrerad inbetalning.

Extern prövning

ANSÖKAN EXTERNA PRÖVNINGAR

EN KURS PER ANSÖKAN

KOSTNAD PÅ 500 SEK PER SÖKANDE KURS