ANSÖKAN ELEV

ANSÖKAN BLIVANDE ELEV

För de flesta som bor på skolan är det första gången man inte har sina föräldrar i närheten. Det betyder inte att du måste klara dig själv. På skolan finns det alltid vuxna som är där för dig. Du kommer under din skolgång att få hjälp till personlig utveckling i en trygg miljö. Att bo på ett internat innebär att du lever i en gemenskap med många kompisar.

SVENSK SKOLA NÄR DEN ÄR SOM BÄST

Här får du ta del av den svenska skolan när den är som bäst. Du kommer att få en oförglömlig tid och vänner för livet!

Har du frågor angående internaten eller vill du komma och besöka skolan innan du bestämmer dig.

Hör av dig till Christopher Johrin.

ANMÄLNINGSAVGIFT INTERNAT 5000 KR

Efter anmälan kommer ni inom 1-3 arbetsdagar att erhålla en faktura avseende anmälningsavgiften till den mail ni angivit i anmälan. Fakturan betalas inom 10 dagar från fakturadatum för att er ansökan ska behandlas. Ange OCR-nummer vid betalning.

Om betalning ej inkommit efter dessa 10 dagar kommer er ansökan ej att behandlas och ni kommer då motta en kreditfaktura som bekräftelse på detta. I detta skede behöver en ny ansökan upprättas om intresse kvarstår. Anmälningsavgiften är ej återbetalningsbar.

Hjärtligt välkommen med din ansökan!

ANMÄLAN

ANSÖKAN ELEV

BLIVANDE ELEV

ANSÖKAN AVSER

VÄNLIGEN RANGORDNA DINA ALTERNATIV 1-3  (1 är ditt förstahandsval)

ANGE VILKET SPRÅK DU ÖNSKAR LÄSA

Steg 1 är nybörjarkurs, det väljer du om du inte har betyg i språket från grundskolan. Steg 3 är fortsättningskurs som du väljer om du har läst språket tidigare på grundskolan som språkval och har betyg i språket.

VÅRDNADSHAVARE

Rutiner för antagning läsåret 24/25

Vill du söka till grundskolan, årskurs nio, ska du ansöka om antagning till skolan. Ansökan kan ske så snart du har bestämt dig dock senast den 14 januari . Vi tar in elever till årskurs nio efter kötid. Du kommer att kontaktas av skolan för att bekräfta din ansökan. Besked om slutgiltig antagning till årskurs nio får du senast den 19 januari.

Ansökan till gymnasiet skall ske senast den 15 februari. Urvalet av elever som antas baseras på meritpoäng. De preliminära antagningspoängen skickas ut 16 april. Slutgiltig antagning sker efter 16 juni, då du skickat ditt avgångsbetyg till skolan. Resultat av slutliga antagningen publiceras/skickas ut 25 juni.

Har du studerat utomlands och inte har full behörighet till gymnasieskolans program kan du ansöka om att antas till språkintroduktion inom gymnasieskolans individuella program.

Dagelev på Lundsbergs skola

Som boende i regionen har du möjlighet att studera som dagelev hos oss.

Här på Lundsbergs skola finner du en lugn studiemiljö med små klasser och ett engagerat lärarteam som alltid sätter eleven i fokus. Efter skoltid erbjuds du ytterligare hjälp med dina studier på ”studden”, där en lärare alltid finns till hands för att hjälpa dig med läxläsning och leda dig vidare i din utveckling.

Likt alla internatelever på skolan tillhör du som dagelev ett elevhem där du äter din lunch. (Du kanske också tävlar för ditt elevhem i skolans många idrottstävlingar).

Skollunchen är kostnadsfri. Att äta frukost, middag och att övernatta på elevhemmet är möjligt till självkostnadspris.

Du ansvarar själv för resan till och från skolan. Gymnasieelever kan ansöka om resebidrag från sin hemkommun.

Du som dagelev är välkommen att delta i skolans aktiviteter även på kvällar och helger. Om du vill delta i sporter på skolan krävs ett medlemskap i skol-IF. Medlemskapet kostar 500 kr/läsår och ger dig tillgång till idrottshallar, tennisbanor, gym, aktiviteter mm.